Mada,  Naudinga

Nebrangu ir paprasta: maža stiliaus detalė kardinaliai pakeisianti jūsų išvaizdą

Šiandien kojinės jau yra tapusios reikšminga aprangos detale, ne tik pagyvinančia stilių, bet ir padedančia išreikšti požiūrį į pasaulį. Jų ypač prireikia pamažu vėstant orams. Kaip pastebi lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ komercijos vadovė Vilma Drulienė, nors klasikiniams kojinių pasirinkimams vis dar teikiama pirmenybė, tačiau vietą spintose po truputį atranda ir įdomesnių raštų bei spalvų kojinės.

Nuo šilko iki masažo prašymų

Prieš kelis šimtus metų sukurtos šilkinės kojinės sukėlė didelį ažiotažą kilmingųjų tarpe. Pradžioje skirtos tik vyrams, laikui bėgant, jos patraukė ir moterų dėmesį. Visgi dėl brangių medžiagų ir sudėtingų gamybos technologijų šios kojinės prieinamos buvo toli gražu ne visiems. Vėliau, augant rinkai, atsirado vis daugiau skirtingo – ne tik šilkinio – pluošto kojinių, kurias įpirkti jau galėjo daugelis.

„Šiandien prekyboje kojinių įvairovė tik auga. Lyginant praėjusių ir šių metų rugsėjo mėnesio pardavimus, matome, jog kojinių paklausa yra panaši, kainų pokyčiai minimalūs, bet pastebime, kad tam tikrų, klasikinių spalvų kojinių paklausa nuosekliai kyla. Pavyzdžiui, matome, kad vienos rūšies vyriškų trumpų baltų kojinių pardavimai šoktelėjo 130 proc., o vienų pilkų moteriškų kojinių – net iki 150 proc.“, – sako V. Drulienė.

Ir nors, kaip pasakoja V. Drulienė, tiek tarp vyriškų, tiek tarp moteriškų kojinių vis dar dominuoja klasikinės spalvos: juoda, balta ir pilka, pirkėjų dėmesį vis dažniau patraukia ir išskirtinio dizaino ar spalvų kojinės.

„Matydami pirkėjų susidomėjimą, plečiame spalvingesnių, linksmesnių, proginių kojinių asortimentą. Šiais metais prekyboje pasirodė kojinės su snaigėmis, rombais, žvaigždelėmis, dryžiais, leopardo dėmėmis. Taip pat turime kojinių su įvairiais linksmais užrašais, pavyzdžiui „Massage please“ ar skirtų Valentino dienai. Manome, kad tokios kojinės gali ne tik pagyvinti stilių, bet ir pakelti nuotaiką darganotą rudens rytą“, – sako V. Drulienė.

Neonas ir blizgesys

Kojinių pasirinkimas šiandien priklauso ne tik nuo praktinių poreikių, bet ir nuo formuojamo stiliaus ar mados tendencijų.

„Šį rudenį ypač madingos vyriškos kojinės, papuoštos stambiais raštais ir neono detalėmis. Taip pat populiarios kojinės su dideliais, jas gaminančios įmonės logotipais. Moteriškose kojinėse vis dar vyrauja madingi gyvūnų kailių raštai, išlieka blizgesio akcentai. Be to, moteriškos kojinės trumpėja“, – tendencijas apžvelgia UAB „Skinija“ marketingo projektų vadovė Rima Šidlauskienė.

Specialistės teigimu, vaikiškų kojinių mados irgi turi savą kryptį – tai animaciniai personažai.

„Sekdami pasaulines tendencijas, ir mes esame sukūrę vaikiškas kojines su knygelių personažais. Manome, kad šis sprendimas žaismingai nuteiks tiek mažuosius, tiek jų tėvelius“, – pasakoja R. Šidlauskienė.

Derinimo triukai

Jei rytais rasime kelias papildomas minutes ir atkreipsime dėmesį būtent į kojines, galime sukurti šarmingą derinį su kelnėmis ar batais.

„Yra keletas taisyklių, kurios leis atrodyti skoningai. Pagrindinė – kojinės turi derėti prie kelnių, tačiau būti šiek tiek kitokio atspalvio. Visada stilingai atrodo subtilūs raštai: rombais, zigzagais, langeliais, mažais žirneliais ar dryžiais margintos spalvotos kojinės. Laisvalaikiui tinkamos sodresnės spalvos – raudona, plytų ruda, žalia (tamsi karibų), violetinė, geltona. Taip pat geras sprendimas – derinti kojines prie kaklaraiščio ar varlytės. O jeigu mūvite raštuotas kelnes, pasirinkite vieną spalvą iš rašto ir apsimaukite vienspalves tokios pat spalvos kojines“, – patarimais dalijasi R. Šidlauskienė.

Kaip pastebi „Skinijos“ atstovė, kojinėse, kaip ir kitoje aprangoje, pastebima ribų nykimo tarp vyriško ir moteriško stiliaus tendencija: iš moteriškų drabužių neretai yra paimamos tam tikros detalės ir pritaikomos vyriškam apdarui (ir atvirkščiai), taip kuriant unisex stilių. Tarkime, metalizuota viskozė (liureksas) ar gyvūnų kailio raštai, dažniau naudojami moteriškose kojinėse, šiuo metu pastebimi ir vyriškose.

Galiausiai, šiandien kojinės jau suvokiamos ne tik kaip funkcionalus aksesuaras ar stiliaus detalė, bet ir kaip būdas parodyti savo nuotaiką, nuomonę ar įsitikinimus. Taip minint Tarptautinę tolerancijos žmonėms su Dauno sindromu dieną, galima išvysti žmones, pasipuošusius skirtingos spalvos kojinėmis. O norintys parodyti ekologiškus įsitikinimus, renkasi organinės medvilnės kojines.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”
Nebrangu ir paprasta: maža stiliaus detalė kardinaliai pakeisianti jūsų išvaizdą

Nebrangu ir paprasta: maža stiliaus detalė kardinaliai pakeisianti jūsų išvaizdą