Koronavirusas,  Naudinga

Telekonsultacijos – bendravimo su gydytoju būdas karantino metu

Lietuvoje pandemija įsibėgėja ir paskelbtas karantinas keičia gydytojų ir pacientų bendravimą. Gydymo įstaigos jau nuo karantino pradžios riboja fizinį kontaktą su pacientu, dauguma konsultacijų yra atšaukiamos arba perkeliamos neribotam laikui. Atsižvelgdami į tai, gydytojams skirtos programinės įrangos kūrėjai siūlo patogų būdą gydytojams bendrauti su pacientu nuotoliniu būdu. 

Šiandien pacientai į polikliniką gali atvykti tik su specialiu gydymo įstaigos leidimu ir konkrečiu laiku. O dauguma ilgai lauktų specialistų konsultacijų yra perkeltos neribotam laikui. Tačiau pacientų poreikis konsultuotis dėl sveikatos su gydytoju neišnyko. Pacientai, ypač turintys sudėtingų sveikatos problemų, konsultacijos laukti negali, tad ieškoma būdų kaip susisiekti ir pakonsultuoti pacientą. Dažnu atveju yra pasitelkiamas telefonas, tačiau toks bendravimas kelia daug iššūkių.

„Pandemijos metu dauguma konsultacijų su pacientu vykdomos telefonu, nes kitais būdas darosi sudėtinga dėl rizikos užsikrėsti ir galimo viruso perdavimo. Tačiau gydytojui yra drąsiau, kai gali pacientą pamatyti ir įvertinti nusiskundimus, kurių neįmanoma įvertinti žodinio pokalbio metu: bėrimai, pūlinukai, žaizdos ar panašūs nusiskundimai,“- situaciją komentuoja UAB „Sveikatos ratas“ gydytojas Mindaugas Dudonis.

Gydytojas priduria, kad dažnai apie paciento ligą padeda spręsti jo nuotaika, galimybė matyti patį asmenį, įvertinti simptomus, todėl yra būtina alternatyva telefoninėms konsultacijoms.

Telekonsultacijas, kaip alternatyvą telefoninėms konsultacijoms, pasiūlė gydytojų informacinės sistemos FOXUS kūrėjai UAB „SoftDent“. Šios sistemos pagalba pacientas gali užsiregistruoti telekonsultacijai per pacientų portalą (www.e-pacientas.lt) ar gydymo įstaigoje. Atėjus paskirtam laikui gydytojas vieno mygtuko paspaudimu atveria vaizdo konsultacijos langą.

„Gydytojui nereikia išeiti iš sistemos kurioje jis dirba, viskas yra fiksuojama viename lange. Konsultacijos metu gydytojas mato pilną paciento e-Sveikatos istoriją. Ir tai skiriasi nuo to atvejo, kai su gydytoju bendrauja jam nežinomas žmogus arba gydytojas tiesiog negali matyti paciento e-Sveikatos kortelės. Taip faktiškai eliminuojama galimybė padaryti klaidą,“- pasakoja FOXUS projekto vadovė Neringa Maceinienė.

Tuo tarpu pacientas prieš pat telekonsultaciją gauną aktyvią nuorodą į el. paštą ir SMS žinute. Todėl pacientui nebūtina turėti video kameros ir mikrofono kompiuteryje, yra galimybė naudotis išmaniuoju telefonu.

Diegėjai pripažįsta, jog inovacijas gydymo įstaigoms siūlo nuolat: „Šį video konsultacijų modulį rinkai siūlėme jau 2015 m., tačiau tada didelio gydytojų susidomėjimo nesulaukėme. Tuo tarpu dabar tai tapo labai paklausu. Pavyzdžiui, šiuo metu dirbame su žmogaus genetinės informacijos pritaikymo personalizuotam gydymui projektu. Nors sulaukiu daug klausimų, kam to reikia, tikiu, kad tai yra medicinos ateitis,“- teigia SoftDent atstovė Akvilė Masiulytė-Garofalo.

Besikeičiančią situaciją pastebi ir Mindaugas Dudonis, kuris teigia, kad bendraujant su pacientais teko išbandyti kelias skirtingas vaizdo apsikeitimo platformas, tačiau džiaugiasi, kad turi galimybę pasiūlyti pacientams patogų integruotą sprendimą.

Gydytojas pastebi, kad noras bendrauti karantino metu didėja, tačiau kalbėdamas apie darbo krūvį išlieka pozityvus. „Žmonės ieško būdų bendrauti įvairiais socialiniai kanalais, tai keičia jų psichologinę būseną, bendravimo įpročius ir turi įtakos daugelio asmenų sveikatai,- teigia gydytojas,- Tačiau tikiu, kad pacientai gerbia gydytojų darbą ir stengiasi gydytojo neapkrauti.“

Tuo tarpu pandemijos metu, kai pasikeitė gydytojų darbo organizavimas ir fizinių konsultacijų sumažėjo, video konsultacijas jau gali išbandyti 300 gydymo įstaigų pacientai visoje Lietuvoje.

Pranešimą paskelbė: Akvilė Masiulytė, SoftDent