Sveikos, Kalėdos: skanūs, sveikatai naudingesni siurprizai mažiesiems

Šventinių patiekalų gausa ir įvairovė dažnai tampa iššūkiu ne tik suaugusiųjų mitybai, bet ir vaikų, kuriems ypač sunku atsispirti saldumynų bei saldintų, gazuotų gėrimų pagundoms.

Kad šventes sutinktų energingi ir sveiki, patartina sveikatai naudingesniais užkandžiais bei tam tikromis mitybos taisyklėmis pasirūpinti iš anksto.

Svarbu ne tik ką valgo, bet ir ką veikia

„Rimi“ projekto „Sveikos, Kalėdos“ dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė desertus su daug cukraus, miltų, riebalų, dažiklių rekomenduoja keisti į vaisius, uogas arba vaikų pamėgtus vaisių ir daržovių glotnučius bei natūralias sultis. Vaisiuose, uogose ir daržovėse daug tirpių ir netirpių skaidulų, augalinių baltymų, organinių rūgščių, vitaminų, mineralinių medžiagų ir kitų vertingų sudedamųjų dalių, todėl jie yra labai svarbūs vaikų mitybai. Kasdien vaikams rekomenduojama suvalgyti 3-5 porcijas daržovių ir 2-4 porcijas vaisių.

„Glotnučius arba sultis užšaldę šaldiklyje, turėsite natūralaus, spalvingo šerbeto ar vaisinių ledų ant pagaliuko. Vaikams taip pat labai patinka želė su vaisiais ir uogomis, jiems galime pasiūlyti ir grietininių ledų, plombyro ar pertrinto vaisių, uogų ir varškės deserto“, – pataria dietologė. Desertus pirkdami parduotuvėje atkreipkite dėmesį, kad juose būtų kuo mažiau ne tik pridėtinio cukraus, bet ir kitų priedų – sintetinių dažų, kvapų, tirštiklių ir kt..

Anot dietologės, pavalgius svarbu judėti, žaisti, šokti, bendrauti – tai naudinga ne tik vaikams, bet ir suaugusiems, nes tokiu būdu mažiau laiko praleidžiama prie stalo, nepersivalgoma, pagerėja virškinimas, pagreitėja medžiagų apykaita.

Sintetiniai priedai vaikams ypač kenksmingi  

Be cukraus, vaikams reikėtų vengti nenatūralių maisto priedų – tirštiklių, dažų, kvapų, skonio stipriklio. Pastarojo priedo yra daugelyje traškučių, krekerių ir kitų greitų užkandžių bei pusfabrikačių.

„Traškučius ir krekerius pakeiskite sūrio lazdelėmis arba orkaitėje keptomis daržovėmis: morkų, burokėlių, bulvių lazdelėmis ar traškučiais, brokolių, cukinijų, pievagrybių gabalėliais su jogurto padažu“, – pataria specialistė.

Dešrelėse, sumuštinių dešrose, paštetuose, margarine, traškučiuose bei krekeriuose yra daug riebalų ir, dažniausiai, sukietintųjų transriebalų, kurių patartina vengti ne tik vaikams, bet ir suaugusiems.

Išgelbės disciplina

Tam, kad šventės būtų ramios ir malonios, svarbu ne tik sveikatai naudingesnis maistas, bet ir tvarka. Stebėkite, kad vaikai didesnę maisto dalį suvalgytų pirmoje dienos pusėje. Prie šventinio stalo vaikus ir paauglius pratinkite valgyti neskubant, gerai sukramtyti, o tarp skirtingų patiekalų valgymo padaryti bent 20 minučių pertrauką.

Švenčių metu nepamirškite mitybos režimo – pasirūpinkite, kad  vaikai valgytų reguliariai, nes stipriai išalkę jie bus linkę persivalgyti. Jie taip pat turėtų gerti daugiau vandens, ypač jei sutrinka virškinimas. Pavalgiusius vaikus geriausia išleisti pabūti gryname ore.

Parduotuvėje atsirinkti sveikatai palankesnius produktus gali būti sudėtinga, todėl „Rimi“ juos savo lentynose žymi aiškiai matomu „Rinkis sveikiau“ ženklu. Atrinktuose produktuose yra mažiau riebalų (arba sudėtyje yra kokybiškesnių riebalų), druskos, cukraus ir tuo pačiu esama daugiau skaidulinių medžiagų. Taikant šiuos kriterijus, apribojamas maisto priedų ir sintetinių dažiklių, žalingų riebalų ir aliejų, GMO ir kitų ingredientų naudojimas. „Rinkis sveikiau“ ženklu pažymėtų produktų gamybai nėra naudojami transriebalai.

Sveikų Kalėdų receptai vaikams ir ne tik:

Lapinių kopūstų traškučiai

Reikės:

– didelio pundo lapinių kopūstų

– alyvuogių aliejaus

– druskos

Gaminimas:

Įkaitinkite orkaitę iki 190 laipsnių. Atidžiai nuplaukite kopūstų lapus, sudėkite į dubenį, apibarstykite druska, apšlakstykite aliejumi ir išmaišykite. Paskleiskite lapus ant kepimo skardos, išklotos kepimo popieriumi ir pašaukite į orkaitės viršutinę dalį. Kepkite 10 minučių. Skanaus!

Ruošimo laikas: 15 min.

Asmenų skaičius: 10 asmenų

Džiovintų vaisių saldukai su riešutų įdaru

Reikės:
– saujos džiovintų slyvų,
– saujos džiovintų abrikosų,
– saujos džiovintų spanguolių,
– saujos džiovintų figų,
– 30 skrudintų lazdynų riešutų.
Apibarstyti:
– 2 valg. šaukštų kokosų drožlių,
– 2 valg. šaukštų aguonų.

Gaminimas:

Džiovintus vaisius nuplaukite ir užpilkite verdančiu vandeniu. Po kelių minučių išgriebkite ir kruopščiai nusausinkite popieriniu rankšluosčiu. Paruoštus džiovintus vaisius suberkite į elektrinį trintuvą ir trinkite iki vientisos masės. Tada trumpam įdėkite į šaldytuvą, kad atšaltų. Iš paruoštos masės rankomis formuokite nedidelius rutuliukus, į jų vidų įspauskite po riešutą. Kad būtų lengviau lipdyti, rankas kartkartėmis sudrėkinkite vandeniu. Paruoštus rutuliukus apvoliokite aguonose ir kokosų drožlėse. Gražu, kai jie skirtingi. Tokius saldukus galima laikyti šaldytuve ilgiau nei savaitę. Skanaus!

– ruošimo laikas: 15 min.

– asmenų skaičius: 30 asmenims

Šventinis limonadas

 Reikės:

– 1,5 litro stalo vandens (jei norisi burbuliukų, galima rinktis natūralų gazuotą vandenį),
– kelių šaukštų medaus,
– citrinos, apelsino ar greipfruto, braškių, ar kitų uogų pagal skonį,
– ledukų,
– mėtos lapelių.

Gaminimas:

Į ąsotį įpili mineralinio vandens, sudėti griežinėliais pjaustytą citriną, greipfrutą ar apelsiną, medų, suberti uogas, išmaišyti ir palikti porai valandų šaldytuve pastovėti. Likusį greipfrutą, apelsiną, citriną nulupti ir supjaustyti smulkiais gabalėliais. Gabaliukus sudėti į ledukų formeles, užpilti vandeniu ir užšaldyti. Prieš vartojant suberti greipfrutinius, apelsininius, citrininius ledukus. Puošti mėtos lapeliu.
Labai gaivinantis ir sveikas naminis limonadas. Tokį smagu gerti karštą dieną. Skanaus!

Ruošimo laikas: 15 min.

Asmenų skaičius: 4 asmenims

Pranešimą paskelbė : Agnė M. Pikšrytė, Integrity PR

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)

About Moteruklubas.lt