Naudinga

Kas atsitinka, jei trūksta miego?

Miego trūkumas yra žinomas kankinimo būdas

Mokslininkai ir gydytojai atrado miego trūkumo ir tam tikrų ligų tiesioginę priklausomybę. Jei manote, kad vieną naktį neišsimiegojus, kitą naktį galime kompensuoti miegą – esate teisūs. Tačiau neišsimiegojus kelias naktis iš eilės, “užsukame” miego trūkumo spiralę ir tokia būsena tampa nuolatine. Kai nesugebame užsitikrinti rekomenduojamos 7-8 valandų poilsio kasnakt, tai neigiamai atsiliepia mūsų ir psichinei, ir fizinei savijautai.

Truputis priešistorės

Didžiąją dalį žmonijos gyvavimo laikotarpiu mes buvome įpratę keltis saulei patekėjus ir eiti miegoti saulei nusileidus. Jei kažko nespėjome padaryti, tekdavo atidėti kitai dienai. Šiuolaikinės technologijos leidžia nemiegoti 24 valandas per parą: vos 1 jungiklio paspaudimu kambaryje šviesu vidury nakties, iki išnaktų rodomi filmai, išsibarstę draugai visame pasaulyje kalbina bet kuriuo paros metu – viską norime spėti padaryti dar šiandien, aukodami tam brangų miegą.

Miego trūkumo pasekmės

Prisiminkite, kada paskutinį kartą blogai miegojote, o gal nemiegojote išvis. Kaip praėjo kita diena namuose ar darbe? Pabandykite įsivaizduoti gyvenimą, jei taip jaustumėtės kasdien. Tikriausiai tai nepatiktų nei jums, nei aplinkiniams.

Širdies ligos. Visa širdies ir kraujagyslių sistema reaguoja į poilsio trūkumą – gali pakilti kraujospūdis, padidėja širdies priepuolių ir insultų tikimybė.

Nutukimas. Miegant nepakankamai, sutrinka alkio ir sotumo jausmą kontroliuojantys hormonai: atrodo, kad visada esame alkani ir niekada nepasisotiname (sotumo jausmas).

Cukrinis diabetas. Kartu su nutukimu, nuolatiniu pervargimu ir miego trūkumu sutrinka ir kitų hormonų gamyba: sumažėjus insulino išskyrimui, padidėja cukraus kiekis kraujyje ir gresia 2 tipo cukrinis diabetas.

Imuninė sistema. Miego trūkumas neigiamai veikia ir imuninę sistemą: greičiau peršalame, esame imlesni gripo virusui, paaštrėja lėtinės ligos, padidėja tikimybė susirgti vėžiu.

Nelaimingi atsitikimai. Kai esame neatidūs, padidėja avarinių situacijų tikimybė vairuojant, dirbant ar leidžiant laisvalaikį.

Sutrinka mąstymas. Sunku sukoncentruoti dėmesį, sudėtinga spręsti iškilusias problemas, kūrybiškai mąstyti.

Sutrinka atmintis. Miego metu mūsų smegenys perdirba dienos metu gautą informaciją. Netinkamai pailsėjus, sutrinka mūsų ir ilgalaikė, ir trumpalaikė atmintis. Verta susimąstyti apie studentų mokymąsi naktį prieš egzaminų sesiją…

Nuotaikų kaita. Neišsimiegoję esame suirzę, emocionalūs, neadekvačiai reaguojame į susiklosčiusias situacijas. Tai gali peraugti į nuolatinę nerimo būseną ar net depresiją.

Vietoje pabaigos

Miega tik tinginiai? Drąsiai sakome, kad NE! Kūdikiai didžiąją paros laiko dalį pramiega ne veltui – kiekvienos dienos patirtis yra unikali, kurią jų mažas kūnas ir smegenys priima, perdirba ir paruošia kitai dienai. Nuo atpažįstamų balsų tik gimus iki pirmų žingsnių, o vėliau – ir sudėtingų matematikos formulių, būtent miego dėka kitą dieną galime kibti į darbus žvalūs. Beje, ar girdėjote patarlę Rytas už vakarą protingesnis? Pamąstykite, kodėl 😉

Daugiau skaitykite Gero miego klube >>

Pranešimą paskelbė: Saulius Jakutis, UAB „LONAS“