Karščiausia prekė el. prekyboje: lietuviai vis dažniau internetu perka batus

Avalynė – sparčiausiai auganti internetinės prekybos kategorija Lietuvoje, rodo statistika. Nors dar nesiekiame Europos vidurkio, dabartinės tendencijos ir rinkos perspektyva leidžia tikėtis, kad vis daugiau lietuvių batus pirks el. parduotuvėse.

29 proc. pirkėjų internete bent kartą įsigijo avalynę, o 6 proc. tai darė mažiausiai kartą per mėnesį, rodo „DPDgroup“ praėjusiais metais užsakyto tyrimo duomenys. Lyginant su 2017 metais, batus pirkusiųjų dalis išaugo 7 procentiniais punktais, o tai – sparčiausias augimas iš visų kategorijų.

Toks augimas avalynės pardavimams leido pakilti iš 7 į 4 vietą ir aplenkti vaistų, knygų bei laisvalaikio prekių kategorijas. „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, tai lemia ne tik didėjantis pasirinkimas, bet ir išaugusi klientų aptarnavimo kokybė bei lengvas prekių grąžinimo procesas.

„Bene labiausiai pirkėjus vilioja platus kokybiškų prekių pasirinkimas. Į el. prekybą ateina didieji avalynės rinkos žaidėjai, jie siūlo platų asortimentą, o tai verčia pasitempti ir konkurentus. Be to, augantis dėmesys klientų aptarnavimui, prekių pristatymui leidžia apsipirkti patogiau ir sutaupyti laiko, o tai – labai svarbu šiuolaikiniam pirkėjui. Galiausiai, anksčiau daugelis klientų nesiryžo pirkti batų nesimatavę, tačiau dabar tampa įprasta pirkti po kelias poras, o netinkančius dydžius paprasčiausiai grąžinti. Tai – nesudėtinga ir nieko papildomai nekainuoja“, – teigia „DPD Lietuva“ atstovas.

Daugiausia potencialo turinti sritis

Šiuo metu lietuviai avalynę internete perka vis dar rečiau nei likusi Europa, kurioje vidurkis siekia 39 proc., todėl visas potencialas dar neišnaudotas. Perspektyvą rodo ir tai, kad „užkietėjusių“ pirkėjų (per pastarąjį mėnesį gavusių virš 5 siuntų) kategorijoje Lietuvoje avalynės užsakymai internete smarkiai viršija vidurkį ir siekia 44 proc.

„Atsižvelgiant į tendencijas, galima teigti, kad avalynės prekybos apimtys internete sparčiai augs ir artimiausiu metu. Šiuo metu dar nesiekiame Europos šalių vidurkio, o didelis susidomėjimas iš „užkietėjusių“ pirkėjų, kurių daugiau nei pusę sudaro jauni žmonės, rodo, kad ši niša artimiausius kelerius metus bus labai patrauki internetinės prekybos verslams“, – sako G. Bilevičius.     

Pranešimą paskelbė: Justė Karpavičiūtė, UAB „Gravitas Partners“

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)