Įmonėms vis stipriau įsijungiant į kovą dėl geriausių darbuotojų, keičiasi ir jiems siūlomų motyvacinių priemonių paketas. Viena iš pastebimiausių tendencijų – besiplečianti darbuotojų sveikatos draudimo rinka, kuri, draudikų teigimu, 2018 m. augo 24 proc. Pastebima, kad prie itin didelį dėmesį darbuotojų sveikatai tradiciškai skyrusių užsienio kapitalo IT įmonių jungiasi ir kiti verslo sektoriai.
Nebepriklauso nuo konkretaus sektoriaus
Draudimo bendrovės BTA direktoriaus pavaduotojas Gintaras Markevičius teigia, kad sveikatos draudimo rinkoje tendencijos keičiasi.
„Daugelį metų rūpinimasis darbuotojų sveikatos draudimu buvo būdingas užsienio kapitalo įmonėms, joms tai yra savaime suprantama darbuotojų motyvacijos priemonė. Tačiau jau kelerius metus pastebime, kad vis daugiau lietuviško kapitalo bendrovių įtraukia sveikatos draudimą į darbuotojų gerovės paketą, pradeda inicijuoti darbuotojų profilaktiką ir taip skatina juos nuolatos rūpintis savo sveikata. Nenuostabu, kad daugiausia į savo darbuotojų sveikatą investuoja IT sektorius, kuriame vyksta labai arši kova dėl specialistų. Tačiau ir kitų verslo sričių, pavyzdžiui, vežėjų atstovai įtraukia darbuotojų gerovę į savo strategiją, suvokdami, kad visų lygių specialistai yra vienodai vertingi įmonei“, – sako G. Markevičius.
Draudimo bendrovės atstovui antrina transporto bei logistikos įmonių grupės „Transtira“, vienos iš pirmųjų investavusių į darbuotojų sveikatą, valdybos narė bei personalo vadovė Birutė Balčiūnaitė.
„Mūsų darbo sfera ir darbuotojų gyvenimo būdas yra labai dinamiški. Pasirinkdami darbuotojų gerovę, kaip prioritetą, įsiklausėme į darbuotojų poreikius ir priėmėme bendrą sprendimą, darbuotojus ne tik efektyviai skatinti, bet ir didinti jų žvalumą bei savijautą tiek darbo, tiek poilsio metu. Vienas iš efektyviausių būdų tai įgyvendinti – pasiūlyti sveikatos draudimą. Sveikas darbuotojas – laimingas ir produktyvus darbuotojas. Žinoma, puikiai sveikatai palaikyti būtina ir gera fizinė bei psichologinė būsena, kai darbuotojai puikiai pailsi, tuomet mažiau nerimauja“, – sako B. Balčiūnaitė.
Investuoja į visų darbuotojų sveikatą
BTA duomenimis, įmonės vienam darbuotojui vidutiniškai skiria 300-400 eurų sveikatos draudimo krepšelį.
Anksčiau ryškėjo tendencija pirmiausia sveikatos draudimu aprūpinti aukščiausios kompetencijos darbuotojus, kurių kaita įmonėms atneša daugiausia rizikos, tačiau dabar į šią rinką ateina vis daugiau didelių įmonių, kurios vienodą reikšmę skiria visiems.
„Visi darbuotojai yra svarbūs komandos nariai, atliekantys skirtingas, bet vienodai svarbias funkcijas kasdienėje veikloje. Remdamiesi savo pavyzdžiu galime patvirtinti, kad rūpindamiesi darbuotojų pasirinkimo laisve visus apdraudėme vienodomis sąlygomis ir suteikėme vienodą galimybę pasirinkti sau reikalingiausią paslaugų paketą. Džiugu, kad jau dabar matome darbuotojų vertinimą dėl tokio požiūrio į juos – akcentuojant rūpestį, lygybę ir laisvę“, – sako B. Balčiūnaitė.
Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima”