Naudinga

Vitaminai ir mineralai, kurių reikia jūsų imunitetui

Ar žinote, kokią didelę reikšmę jūsų imunitetui turi jūsų kasdienės mitybos racionas? Deja, bet tik nedidelė dalis žmonių valgo pakankamai šviežių vaisių, daržovių ir kitų sveikų bei pilnaverčių maisto produktų, kurie yra būtini mūsų organizmui, jei norime, kad mūsų sveikata ištisus metus būtų stipri, o savijauta – puiki.

Nepakanka vien suvalgyti apelsiną ar greipfrutą tikintis, kad jūs savo organizmui suteiksite pakankamą kiekį vitamino C, apsisaugant nuo peršalimo. Sveika ir tvirta imuninė sistema labai tiesiogiai priklauso nuo daugybės skirtingų vitaminų ir mineralų, taip pat nuo pakankamo poilsio, miego bei fizinio aktyvumo. Žinoma, vien su suvartojamu maistu būna sudėtinga gauti pakankamą kiekį būtiniausių vitaminų ir mineralų, todėl tokiais atvejais labai efektyviai gelbsti kokybiški ir natūralūs maisto papildai imunitetui. Taigi, labai svarbu žinoti, kokių vitaminų ir mineralų reikia kiekvieno iš mūsų imuninei sistemai.

Vitaminas C

Turbūt kiekvienas iš jūsų esate girdėję ryšį tarp vitamino C ir mūsų imuninės sistemos, tačiau ar žinojote, kad jo galite gauti ne tik iš citrusinių vaisių? Lapinėse žaliose daržovėse, tokiose kaip špinatai ar kale kopūstai, taip pat saldžiosiose paprikose, briuselio kopūstuose, braškėse ar papajose taip pat yra daugybė vitamino C. Tiesą sakant, vitamino C yra tokioje daugybėje maisto produktų, kad šio vitamino tikrai nėra sudėtinga gauti su maistu. Tačiau jei tokios galimybės neturite, tinkamai pasirinkti papildai imunitetui gali padėti išspręsti vitamino C trūkumą.

Vitaminas E

Kaip ir vitaminas C, vitaminas E yra labai galingas antioksindatas, kuris padeda mūsų organizmui kovoti su įvairiomis infekcijomis. Migdolai, žemės riešutai, lazdyno riešutai ir saulėgrąžos yra puikūs vitamino E šaltiniai. Taip pat nereikėtų pamiršti ir špinatų bei brokolių – jei norite padidinti savo suvartojamo vitamino E kiekį valgant pagrindinius patiekalus, o ne užkandžiaujant. Šis vitaminas yra labai svarbus mūsų imuninės sistemos funkcionavimui.

Vitaminas A

Jei norite suvartoti daugiau vitamino A, į savo kasdienės mitybos racioną turėtumėte įtraukti „daugiau spalvų“. Maisto produktai, kurie yra turtingi spalvomis, turi daug karotenoidų. Tarp jų neabejotinai patenka morkos, saldžiosios bulvės, moliūgai ir melionai. Mūsų organizmas karotenoidus paverčia į vitaminą A. Be to, jie veikia ir kaip antioksidantai, padedantys sustiprinti mūsų imuninę sistemą, apsaugant organizmą nuo įvairių infekcijų.

Vitaminas D

Suprantama, kad geriausia daugiausiai vitaminų ir mineralų gauti su maistu, tačiau vitaminas D gali tapti išimti iš taisyklės. Šio vitamino galima gauti vartojant riebesnę žuvį (lašišą, skumbrę, tuną ir sardines), pieną, apelsinų sultis ar grūdines kultūras. Tačiau daugumos žmonių organizmas sunkiai įsisavina vitaminą D, kurį gauna su maistu, todėl jei jūsų organizmui taip pat trūksta šio vitamino, galite pasitelkti maisto papildus.

Folatai ir folio rūgštis

Folatai yra natūrali forma. Tuo tarpu folio rūgštis yra sintetinė forma, dėl savo teigiamo poveikio sveikatai dažnai įtraukiama į nemenkos dalies maisto produktų sudėtį. Norint gauti daugiau folatų, reikėtų į savo kasdienės mitybos racioną įtraukti pupelių ir žirnių, taip pat – lapinių žalių daržovių. Dažnai folio rūgšties būna ir duonoje, makaronuose, ryžiuose ir pilno grūdo produktuose. Tačiau jei tokių maisto produktų vartojate rečiau, kaip maisto papildą galite vartoti ir folio rūgštį.

Geležis

Geležis, kuri padeda mūsų organizme į ląsteles pernešti deguonį, gali būti gaunama labai įvairiomis formomis. Mūsų organizmas geriau įsisavina geležį, kuri būna liesoje paukštienoje, tokioje kaip vištiena ar kalakutiena, taip pat – jūros gėrybės. Tačiau nereikėtų baimintis ir vegetarams, kadangi jie geležies gali gauti vartodami pupeles, brokolius ir kale kopūstus.

Selenas

Selenas turi labai didelę teigiamą įtaką mūsų imuninei sistemai, nepamirštant ir kovos su tam tikromis agresyvaus vėžio formomis. Seleno galime rasti česnakuose, brokoliuose, sardinėse, tune, miežiuose ir kituose maisto produktuose.

Cinkas

Cinko galime rasti austrėse, krabuose, liesoje mėsoje ir paukštienoje, keptose pupelėse (žinoma – be pridėtinio cukraus), jogurte ir avinžirniuose. Cinkas padeda mūsų imuninei sistemai ir mažina uždegimines reakcijas mūsų organizme.