- Populiariausios prieskoninės žolelės „Maximoje“ – svogūnų laiškai, krapai ir petražolės
- Nauji ir įdomūs skoniai, užkariaujantys pirkėjų širdis – pastarnokai, pankoliai, valgomosios gelteklės, perilės
- Šių metų naujovė –šviežių prieskonių rinkiniai žuviai, paukštienai, troškiniams, padažams, užtepėlėms ir kt.
Šiemet šviežių prieskoninių daržovių ir žolelių paklausa Lietuvoje, lyginant su praėjusiais metais, ūgtelėjo 17 proc., pastebi lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“. Visgi rudenį ir žiemą šiems produktams lietuviai skiria mažiau dėmesio nei šiltuoju metų laiku. Ir visai be reikalo: sauja šviežių prieskoninių žolelių skonių gausa ne tik praturtina kasdienius ar šventinius patiekalus, bet ir papildo organizmą vitaminais ir kitomis naudingomis medžiagomis. Pavyzdžiui, lietuvių mėgstamų 100 g petražolių turi maždaug dvigubą vitamino C paros normą.
Šviežios salotos, špinatai, krapai, salierai, rūgštynės ir kitos prieskoninės daržovės turi B grupės vitaminų, kalcio, fosforo, geležies, magnio, šarminių druskų, taip pat organinių rūgščių, cukraus ir aromatinių medžiagų. Kai kurie prieskoniai, pavyzdžiui, garstyčios ir kmynai, maistingųjų savybių neturi, bet jie padeda išskirti skrandžio sultis, pagerina apetitą.
„Svogūnai, svogūnų laiškai, česnakai, krapai, petražolės populiariausiomis prieskoninėmis žolelėmis išlieka ištisus metus, jų nuperkama daugiau nei visų kitų prieskoninių žolelių kartu sudėjus, rodo pastarųjų kelerių metų pardavimų duomenys. Ypatingą dėmesį skiriame šių prieskoninių daržovių ir žolelių šviežumui bei pasiūlai. Bendradarbiaujame ne tik su ūkininkais iš visos Lietuvos, bet ir tiekėjais užsienyje, todėl nepaisant to, koks metų laikas, „Maximos“ parduotuvėse pirkėjai gali rasti visus reikalingiausius prieskoninius augalus“, – teigia Vilma Drulienė, „Maximos“ pirkimų departamento direktorė.
Per šiuos metus, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, labiausiai augo svogūnų (33 proc.), ekologiškų svogūnų (57 proc.), daigų ir želmenų (28 proc.), ekologiškų prieskoninių daržovių (27 proc.), česnakų (7 proc.) paklausa.
Iš kitų prieskoninių žolelių lietuviai taip pat labai vertina mėtas, kalendras, rozmariną, čiobrelį, raudonėlį, šalaviją, citrinžolę.
Virtuvė – vieta eksperimentams
Nuo spalio iki gruodžio – populiariausi svogūnai ir krapai, taip pat nuperkama daug petražolių, kalendrų, mėtų, bazilikų, rozmarinų.
Kita vertus, „Maximos“ pirkėjai nuolat ieško kažko įdomaus, neįprasto. „Pastarnokai, pankoliai, valgomosios gelteklės, perilės – tai tik keletas naujovių, kurias lietuvių skonio receptoriai dar tik atranda. Vien šiais metais „Maximos“ lentynas papildėme 11 naujų prieskoninių augalų ir žolelių“, – sako V. Drulienė.
Naujovė skubantiems
Šviežio skonio ieškantiems ir eksperimentuoti su prieskoninėmis žolelėmis mėgstantiems lietuviams „Maximos“ tiekėjai siūlo naujovę – šviežių prieskonių rinkinius.
„Šiuolaikiniam vartotojui, gyvenančiam itin sparčiu ritmu, aktualūs tampa produktai, kuriuos paruošti galima greičiau, patogiau, skoningiau. Dažnas vartotojas dar neturi daug praktikos, kaip derinti prieskonines žoleles, kaip atskleisti jų skonį, kaip pagardinti mėsiškus patiekalus. Todėl bendradarbiaudami su virtuvės šefais pristatėme naujieną – šviežių prieskoninių žolelių rinkinius žuviai, paukštienai, troškiniams, šašlykams, kurie tinka kepsniams, marinatui, įdarams, padažams, užtepėlėms ruošti. Žinodami, kokį pagrindą turite gaminimui, galite pasirinkti rinkinį, kuris puikiai derės prie patiekalo“, – teigia Vaida Svirskienė, bendrovės „Vilniaus Augma“ marketingo skyriaus vadovė.
Šiuose prieskonių rinkiniuose supakuojama 15 g skirtingų žolelių, kurių užtenka visam patiekalui, ir nereikia išmesti pertekliaus. Be to, juose pateikti nesudėtingi receptai tiems, kurie nori nekvaršinti galvos ir tiesiog skaniai pavalgyti.
„Vilniaus Augma“ – didžiausią šviežių prieskoninių žolelių įvairovę „Maximai“ tiekiantis tiekėjas, siūlantis net 25 skirtingas prieskonines žoleles ar jų rinkinius.
Geriausiai atsiskleidžia švieži
„Lietuvių pamėgta silkė su svogūnais – toli gražu ne vienintelis sveikas ir skanus patiekalas, kurį nesudėtinga pasigaminti ir žiemą“, – sako Aidas Poleninas, lietuviško prekybos tinklo maisto gamybos departamento vadovas.
- Gardžią silkės mišrainę pasigaminsite sumaišę silkę su sūru ir majonezu bei pagardinę krapais arba petražolėmis ir svogūnų laiškais. Beje, šią mišrainę galima naudoti ir kaip užtepėlę ar įdarą sluoksniuotos tešlos pyragėliams.
- Pusryčiams, netikėtam svečių vizitui ar tiesiog užsimanius skaniai užkrimsti puikiai tiks sumuštiniai su lašiša ir žalumynais. Ant prancūziško batono užtepkite sviesto, uždėkite gabalėlį sūdytos lašišos, griežinėlį citrinos ir žiupsnį šviežių krapų, o gal ir visą žalumynų puokštę – krapų, petražolių, kalendrų.
- Manėte, kad čiobreliai tinkami tik arbatai? Mėgstantys sukiotis virtuvėje žino, kad šios žolelės suteikia nuostabų skonį ir aromatą vištienos patiekalams. Greitą ir nesunkiai paruošiamą marinatą vištienai pasigaminsite sumalę 15 g čiobrelių, porą skiltelių česnakų, įspaudę mažos citrinos sultis, du šaukštelius medaus ir tiek pat alyvuogių aliejaus. Valanda marinavimosi, pusvalandis orkaitėje – ir patiekalas paruoštas.
- „Maximos“ maisto gamybos departamento vadovo teigimu, kalendra – viena naudingiausių žolelių rudenį, tad ją mėgstantiems siūlo pasigaminti prie beveik visko tinkantį padažą. Reikia sukapoti šviežias kalendras, aitriąsias paprikas arba įverti maltų Kajeno pipirų, česnakus, negausiai užpilti alyvų aliejumi ir laikyti šaldytuve. Padažas tinka ir ant kepsnio, ir į sriubą ar troškinį, juo galima pagardinti ir rytinę grikių ar bolivinių balandų košę.
Apie bendrovę „Maxima LT“
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ šiemet mini savo 25-erių metų veiklos sukaktį. Tradicinės „Maximos“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena iš didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja Lietuvoje. Šiuo metu Lietuvoje veikia 238 „Maximos“ parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau kaip 550 tūkst. pirkėjų.
Pranešimą paskelbė : Lilija Eizintienė, Fabula Hill+Knowlton Strategies