Naudinga

Lietuvių skonis keičiasi: ar kombučia įveiks sulą?

Termometrų stulpeliams vis kylant į viršų, sveikatos specialistai nuolat primena kasdien suvartoti pakankamą skysčių kiekį. Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, visų vandens rūšių pardavimai išauga būtent vasarą ir dar gruodžio mėnesį. Tuo metu rinkos dalyviai pastebi, kad lietuviams svarbu ne tik atsigaivinti, bet ir kitos naudos, kurias galima gauti iš gėrimo. Dėl to kasmet populiarėja nišiniais ar trumpalaike mada laikyti produktai, pavyzdžiui, fermentuota arbata, sula, ekologiški gėrimai. Tiesa, ir šiemet savo populiarumu visus tebelenkia gazuotas vanduo ir kiti gazuoti vaisvandeniai.

„Tai, kad daugiausiai vandens parduodama vasarą, natūralu ir įprasta – šiluma, šašlykų sezonas, Joninės, lietuviai vasarą stengiasi atsigriebti už likusius metus, kai būna tamsu ir šalta. Vykdami iškylauti į pirkinių krepšelius įsideda ne tik maisto, bet neužmiršta ir vandens. Tuo tarpu išaugusius pardavimus gruodžio mėnesį galime sieti su šventėmis“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė.

Nuo birželio pradžios prekybos centre, palyginti su tokiu pat laikotarpiu pernai, vaisvandenių ir vandens pardavimai sumažėjo apie 20 proc. Pasak E. Dapkienės, tam įtakos galėjo turėti įsiterpę vėsesni orai, tačiau statistika keičiasi sinoptikams prognozuojant karščius.

„Šiemet pastebime naują tendenciją – auga tokių tradicinių gėrimų kaip sula ar naujovių, kaip ekologiškų nealkoholinių, pavyzdžiui, avižų gėrimų, pardavimai. Metų pradžioje jau sakėme, kad mūsų klientai seka pasaulines tendencijas ir dažniau atranda supergėrimu vadinamą kombučią – fermentuotą arbatą. Nuo sausio jos pardavimai jau yra išaugę beveik 2,5 karto ir savo pardavimais šis gėrimas jau aplenkė visiems pažįstamą sulą“, – pastebi E. Dapkienė.

Ir gazuotas, ir sveikas gėrimas

Mėgstantiems gazuotus gėrimus ir ieškantiems sveikų alternatyvų gamintojai siūlo jau kelis tūkstančius metų Azijoje žinomą, bet visame pasaulyje prieš kelis metus išpopuliarėjusią kombučią. Jos „Maximos“ parduotuvėse galima rinktis iš daugiau nei 10 rūšių, šiuo metu klientai dažniausiai renkasi lietuvių gamintojų tradicinę „SUN365“ kombučią. Gaivinantis ir natūraliai gazuotas gėrimas atitinka šių dienų sveikatingumo tendencijas bei tampa sveika alternatyva populiariems gazuotiems gėrimams.

„Pastebime, kad susidomėjimas sveikais produktais auga, ypač epidemija privertė visus permąstyti kokia brangi ir svarbi mums visiems yra sveikata ir, kad imunitetą reikia stiprinti prieš susergant, o ne susirgus. Manome, kad tai – ilgalaikė tendencija ir sveikos gėrimų alternatyvos bus vis populiaresnės“, – sako Kęstutis Kristutis, , įmonės „AJIZ Group“, kuriai priklauso prekės ženklas „SUN365“, bendraįkūrėjas.

Jo teigimu, moksliniai tyrimai įrodo, jog natūrali kombučia ne tik padeda virškinimo sistemai ir smegenų veiklai, bet ir stiprina imuninę sistemą.

„Kombučią gaminame fermentuodami 30 parų. Per šį laiką dvigubos fermentacijos būdu susiformuoja natūralūs burbuliukai, tūkstančiai probiotikų, įvairios sveikosios rūgštys. Pateikiame nepasterizuotą, be jokių priedų bei ekologišką, – sako K. Kristutis. – JAV kombučia kategorija jau užima apie 30 proc. sulčių lentynos. Šį aktualų produktą bendromis jėgomis su „Maxima“ siūlome Lietuvos pirkėjui.“

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“
Lietuvių skonis keičiasi: ar kombučia įveiks sulą?