Naudinga

Kodėl vedant variklį žiemą akumuliatorius apkraunamas labiau?

Artėjant žiemai daugelis vairuotojų susiduria su problemomis bandant užvesti automobilį, o jeigu jos nėra sutvarkomos, tai žiemos rytą paspaudus šaltukui be “krokodilų” pagalbos automobilio galite ir neužvesti. Dažniausiai tokius sunkumus patiria dyzelinių automobilių savininkai, bet kodėl tokios bėdos ypatingai pasireiškia žiemą?

Nors priežasčių būna įvairių, dažniausiai viskas atsiremia į akumuliatorių. Žemoje temperatūroje jis apkraunamas labiau, todėl ir užvedimas yra apsunkinamas.

Sulėtėja cheminės reakcijos

Šaltis akumuliatorių veikia neigiamai. Viena pagrindinių priežasčių, kodėl akumuliatorius būna silpnesnis žiemą, tai neigiamoje temperatūroje stipriai sulėtėjančios elektrocheminės reakcijos, kuriomis ir yra pagrįstas akumuliatoriaus veikimas. Vien dėl šios priežasties jis gali prarasti iki 60 proc. energijos.

Kiekvienas automobilio gamintojas nustato optimalią akumuliatoriaus talpą atitinkamiems automobiliams atsižvelgiant ir į galimas ekstremalias situacijas, todėl, atsižvelgdami į rekomendacijas, neturėtumėte susidurti su problemomis net ir spustelėjus stipriam šaltukui. Galingiems arba dyzeliniams varikliams reikalingo didesnės talpos akumuliatoriaus kaina vairuotojus kartais atbaido, tačiau jis yra būtinas siekiant išvengti nemalonumų žiemą.

Pakaitinimo žvakės naudoja daug energijos

Jeigu šaltą žiemos rytą, prieš bandant užvesti automobilį, įsijungia salono ventiliatorius, daugelis vairuotojų jį akimirksniu išjungia, kad neeikvotų energijos ir lengviau užvestų variklį. Tačiau ventiliatorius yra smulkmena lyginant su pakaitinimo žvakių sunaudojama energija.

Kiekvienam dyzeliniam varikliui reikalingos pakaitinimo žvakės, kurios padidina degimo kameros temperatūrą ir variklis lengviau užsiveda. Dyzelinas nėra toks degus kaip benzinas, todėl jis uždegamas aukšto slėgio dėka, o aukštoje temperatūroje kuras sprogsta lengviau.

Įprastai viena pakaitinimo žvakė naudoja 10 amperų srovę, o kadangi jų kiekis yra lygus cilindrų skaičiui, tai šaltą žiemos rytą pakaitinimo žvakės daugiau nei 10 sekundžių gali naudoti apie 40-60 A srovę. Tai prilygsta dviems pilnu pajėgumu veikiantiems salono ventiliatoriams arba pusei nedidelio variklio starterio suvartojamos srovės.

Turėkite omeny, kad ir netinkamai veikianti kaitinimo žvakė naudoja didelę srovę, todėl svarbu naudoti tvarkingas žvakes, kad nešvaistytumėte akumuliatoriaus energijos šaltais žiemos rytais. Dyzelinių variklių pakaitinimo žvakes rekomenduojama keisti kas 150 tūkst. kilometrų.

Šalta alyva yra tirštesnė

Visiems vidaus degimo varikliams yra būtina alyva, kuri užtikrina tepimą, nešvarumų surinkimą bei aušinimą. Kone svarbiausia alyvos charakteristika ją perkant yra klampumas, kuris žymimas “5W30”, “10W40” ir pan. Šiuose žymėjimuose esantys skaičiai žymi klampumą aukštoje bei žemoje temperatūrose.

Taigi, temperatūrai nukritus žemiau nulio variklio alyva sutirštėja, todėl reikia daugiau jėgos sukeliant jos slėgį ir stumiant į variklio viršų. Didesnės jėgos poreikis itin pasijaučia vedant variklį, ko pasekoje kenčia akumuliatorius. Todėl labai svarbu naudoti tik jūsų automobiliui tinkamą alyvą, kad ji laiku pasiektų visus variklio taškus ir užtikrintų variklio ilgaamžiškumą.

Žiemiška temperatūra atneša nemažai pokyčių automobiliui, o nuo to ypač kenčia akumuliatorius. Žiemą labai populiarūs yra galingi 100 Ah talpos akumuliatoriai, apie kuriuos daugiau sužinoti galite adresu https://melga.lt/33-akumuliatoriai/100ah.

Jeigu pastebite, kad variklis rytais vedasi sunkiai arba streikuoja elektronika, gali būti, kad laikas akumuliatorių keisti. Automobilio vartotojo vadove rasite rekomenduojamas akumuliatoriaus charakteristikas, o patį akumuliatorių įsigyti galite “MELGA” parduotuvėse.