Naudinga

Atverti gydytojo kabineto duris per dieną nuo kreipimosi – misija įmanoma

Po pandemijos atsiradęs gyventojų ir įmonių suinteresuotumas rūpintis savo ir darbuotojų sveikata reikšmingai augino Baltijos šalyse veikiančios draudimo bendrovės „BTA Baltic Insurance Company“ sveikatos draudimo populiarumą. Bendrovės teigimu, praėjusių metų paskutinį mėnesį, lyginant su tuo pačiu metu 2021-aisias, naudojimasis papildomo sveikatos draudimo paslaugomis Lietuvoje išaugo tris kartus.

„Karas ir pandemija, taip pat neslopstantis virusinių ligų bumas kelis kartus išaugino norinčiųjų pasikonsultuoti su sveikatos specialistais gretas. Pavyzdžiui, užpernai gruodį apdraustieji mums pateikė 3 tūkst. kreipimųsi į medikus, naudodamiesi sveikatos draudimu, o praėjusiais metais įpusėjus gruodžiui jų turėjome jau daugiau nei 2,5 kartų daugiau – 8 tūkst.“, – teigia draudimo bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas Marek Ernest Goliančik.

Medicinos diagnostikos ir gydymo centro Komercijos padalinio direktorės Lauros Pranienės teigimu, papildomą sveikatos draudimo patrauklumą didina tai, kad jį turintys įmonių darbuotojai ir šeimos gydytojo, ir specialistų konsultacijas gali gauti greičiau.

„Pacientai labai vertina galimybę skubiai ir kokybiškai spręsti iškilusias sveikatos problemas. Ši tendencija itin išryškėja įsisiūbavus peršalimo ligų sezonui. Įprastai mūsų centre pas šeimos ar vidaus ligų gydytoją pacientai patenka per 1 darbo dieną, kitų gydytojų specialistų konsultacijoms – priklausomai nuo gydytojo specializacijos ar noro patekti pas konkretų specialistą ir to specialisto užimtumo“, – sako ji.

Be to, L. Pranienės teigimu, papildomas sveikatos draudimas taip pat suteikia galimybę atverti gydytojų-specialistų kabinetų duris be šeimos gydytojo ar kito gydytojo specialisto siuntimo, taip sutaupant laiką.

Pasak M. E. Goliančik, auga ne tik besidraudžiančiųjų skaičius, apdraustų įmonių darbuotojai naudojasi ir kitais sveikatos draudimo privalumais – plečiasi įmonių darbuotojų pasirenkamų draudimo paslaugų spektras.

„Pastebėjome, kad auga ne tik išlaidos dėl rimtų ligų, susirgimų, bet gausėja besinaudojančių įvairiais prevenciniais tyrimais, profilaktinėmis paslaugomis. Pavyzdžiui, žmonės tikrinasi regėjimą, dažniau lankosi pas stomatologą, taip pat labiau rūpinasi emocine sveikata“, – sako draudimo ekspertas.

Siaučiant gripui – pagalbą gauti paprasčiau

Nuo gruodžio mėnesio savo esamiems ir būsimiems klientams BTA pasiūlė naujovę – nuotolinę, apmokamą, pirminę gydytojo konsultaciją naudojantis įmonės programėlėje atsiradusia papildoma „eMed“ funkcija.

Anot M. E. Goliančik, galimybė nedelsiant ir saugiai pasikalbėti su gydytoju itin svarbi būtent dabar – siaučiant įvairioms virusinėms ligoms – medikų kabinetai apgulti jau kurį laiką. Bet kuris apsilankymas gydymo įstaigoje, kurioje lankosi daug sergančiųjų, taip pat ir užkrečiamosiomis ligomis, didina naujos infekcijos tikimybę. Todėl dažnu atveju saugiausias ir greičiausias būdas – su mediku pasikalbėti nuotoliniu būdu, kuris nė kiek nemažina paslaugos kokybės.

„Virtualių gydytojų konsultacijų skaičius nėra ribojamas, o paslaugos yra pilnai kompensuojamos, turintiems ambulatorinio gydymo paslaugų programą, nepaisant to, koks kompensavimo dydis galioja kitoms šios rūšies paslaugoms“, – aiškina draudimo bendrovės atstovas.

Anot jo, emocinė pagalba, kaip atskira papildomo draudimo rūšis bendrame draudimo krepšelyje, tampa vis populiaresnė, kaip ir po pandemijos sugrįžęs vakcinų poreikis.

„Prieš kelis metus praktiškai vienetai skiepydavosi nuo gripo ar erkių sukeliamų ligų, tuo tarpu šį sezoną – tai tapo norma. Per šiuos metus vakcinacijos mastai augo reikšmingai“, – pastebi M. E. Goliančik.

Motyvacinės priemonės reikšmė auga

„Darbdaviams šis draudimas yra ne tik motyvacinė priemonė jų darbuotojams, bet ir įrankis, išvengti ar bent jau sutrumpinti veiklos trikdžius dėl ligų protrūkių. Tikrai teko girdėti ne vieną istoriją, kuomet kolektyve išplitus COVID-19 įmonei teko stabdyti veiklą“, – sako M. E. Goliančik.

Sveikatos ir gyvybės draudimas per pastaruosius metusi išpopuliarėjo kaip įmonių darbuotojams siūloma motyvacinė priemonė. Bendrovės „Kantar“ atliktas tyrimas parodė, kad tarp dažniausių motyvacinių priemonių tokia nauda pakilo iš 8 į 4 vietą.

Papildomu BTA sveikatos draudimu šiuo metu savo darbuotojus yra apdraudę apie 500 įmonių t. y. beveik 32 tūkst. žmonių.

Draudimo bendrovė vien per pirmąjį šių metų pusmetį papildomu sveikatos draudimu aprūpino beveik 15 tūkst. žmonių ir fiksavo 70 proc. siekiantį augimą. Bendrovė rinkoje šioje srityje savo užimamą dalį per metus padidino nuo 9,3 proc. iki 13,7 proc.  

Apie BTA:               

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2021 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2021 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 400 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 64 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Andrius Baranauskas, Winning Reputation