Maistas sportui: ką valgyti ir ko atsisakyti?

Šiomis dienomis vis daugiau moterų domisi sveika mityba, perka ekologiškus produktus bei tikrina maisto prekių etiketes. Tai ypač aktualu sportuojančioms, kadangi tinkamai subalansuota dieta gali padėti pasiekti geriausių sporto bei išvaizdos rezultatų.  Informacijos bei patarimų dietai išties daug, tad gali iškilti problemų atsirenkant, koks maistas sportui yra naudingiausias.

Be abejonės, dienos kalorijų kiekis priklauso nuo kūno sudėjimo bei fizinio aktyvumo. Kuo daugiau sportuojama, tuo daugiau energijos norisi susigrąžinti iš maisto. Sportuojantiems kasdien ypač naudinga vartoti daugiau angliavandenių ir baltymų, nes tai yra pagrindinis maistas sportui. Angliavandeniai yra labai svarbus energijos šaltinis, jų galime rasti makaronuose, bulvėse ar grūduose. Tuo tarpu baltymai reikalingi raumenų augimui, kadangi jie atlieka svarbų darbą atkuriant senąsias ląsteles į naujas. Daug baltymų yra lašišoje, vištienos krūtinėlėje, tune, pieno produktuose ir t.t. Deja, ne visuomet pavyksta gauti pakankamai reikiamų maisto medžiagų iš natūralių produktų.

Intensyviau sportuojant, organizmas reikalauja didesnio kiekio baltymų, todėl neretai maistas sportui tampa ne kas kita, o papildai bei įvairūs baltyminiai paplotėliai. Norinčioms užsiauginti raumenų arba numesti svorio, dieta bei treniruotės skiriasi. Auginant raumenis svarbu treniruotes derinti su tokia dieta, kuri teiktų pakankamai energijos. Pravartu reguliariai vartoti papildus, skirtus svorio augimui, nes juose gausu baltymų bei angliavandenių. Taip pat reikia nepamiršti, jog negalima visiškai atsisakyti ir riebalų. Norint numesti svorio, suvartotos energijos kiekis turi būti mažesnis nei treniruočių metu sudegintos energijos kiekis. Taip pat galima vartoti svorio metimui skirtus papildus. Vienas iš jų l-karnitinas, kuris paspartina riebalų deginimą, todėl svoris mažės sparčiau. Labai svarbu vartoti kuo mažiau riebalų, kadangi tai yra didžiausias energijos šaltinis.

Turbūt labai mažai nežinančių, jog saldumynai – netinkamas maistas sportui. Juose yra daug kalorijų, tačiau nėra mums naudingų maistingųjų medžiagų, tokių kaip vitaminai ar baltymai. O ir pačios energijos pojūtis būna trumpalaikis. Nors ir buvo ką tik suvartota daug kalorijų, visai netrukus vėl norisi užkąsti. Būtent todėl daug cukraus turintys užkandžiai vadinami „tuščiomis“ kalorijomis. Vietoje jų daug protingiau yra rinktis riešutus, sėklas ar džiovintus vaisius, kadangi jie suteikia sotumo jausmą bei energijos ilgesniam laikui.

Taigi, nepriklausomai nuo fizinio aktyvumo, visi turėtume maitintis sveikai ir subalansuotai. Tinkamas maistas sportui ne tik padeda jaustis žvaliai bei energingai kasdien, bet ir padeda išlaikyti puikią sveikatą bei nuotaiką.

(Perskaityta per mėnesį: 34, iš jų šiandien: 1.)

About Moteruklubas.lt